7 april 2013

Flugor

På Bussi finns det många djur. Var dag springer det runt getter, höns, kor och grisar på skolområdet. På nätterna krafsar och piper massa djur uppe i taket, och vissa nätter viner fladdermössen runt huvudet på en när man ska ut och gå på toa.

Men vissa kvällar är ön invaderad av flugor. Som denna kväll. Vi hörde ett dån, kollade ut, och såg en flock flugor, som mer liknande en snöstorm, omringa ytterlampan. När vi som bäst höll på att göra oss kvällsmat lyckades de ta sig in och omringade lampan i köket istället. Vi flydde därför in till Rebeccas rum för att få äta vår mat utan alltför många kryp drunknandes i vårat te.

Om ni inte tycker att det här ser ut att vara
mycket flugor kan jag ju säga att det här kanske
är en tiondel av de flugor som befinner sig i vårt
kök i detta nu. Plus några som kryper på mig.

Picknick på Rebeccas säng. Rätt mysigt ändå.

Och sedan åt jag ett ägg med spännande gula.
Såhär har min söndagskväll sett ut. Nu ska jag snart springa iväg i mörkret, i regn och blåst och flugsvärmar, för att uppsöka hålet i marken än en gång innan jag går och lägger mig. Vad sysslar ni med hemma i Sverige? Är det snö och mörkt och kallt, eller börjar man kunna ana våren komma smygande? Tell me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar