24 april 2013

Färdig



Idag blev jag äntligen färdig med denna korg. Efter många timmar, lite blod, mycket svett och inga tårar. Rose, en kvinna som jobbar i köket, har visat oss oändligt med tålamod och suttit med oss några timmar nästan varje eftermiddag i några veckor nu för att vi skulle få lära oss att göra riktiga afrikanska korgar. Jag är så nöjd, och väldigt väldigt tacksam, över att jag verkligen har fått göra den här korgen. Den är inte perfekt, men jag älskar den ändå.



Men det är inte bara korgen jag är färdig med. Allt material till tidningen är färdigt, terminen är färdig och vi kommer de närmaste veckorna åka runt och hälsa på lite olika projekt Erikshjälpen är med och stöttar runt om i Uganda. Även fast jag trivs väldigt bra på ön och med alla dessa människor ska det faktiskt bli skönt att lämna den en stund och få en chans att landa lite innan datumet för hemresan kommit alltför nära.

Känner jag mig färdig med Uganda? Jag vet inte. Kanske på ett sätt, men varje dag bjuder på sina egna små guldkorn som det kommer bli väldigt tråkigt att vara utan. Men guldkorn finns ju faktiskt var man än är, ibland gäller det bara att leta lite. Jag är inte redo att åka hem än, men när jag väl sitter på flyget tror jag faktiskt att jag kommer att vara det.

Så mina vänner. Det kan vara lite svårt att få tag på mig framöver. Bli inte arga om jag inte hör av mig så ofta, utan ladda istället för världens största kram när jag kommer tillbaka. För det vill jag nämligen ha, av var och en av er. Och om ni känner för att stötta projektet som jag nämnde i inlägget nedan, hör gärna av er så kan ni få kontonummer och mer information om det skulle vara så. Det skulle verkligen uppskattas.


Puss, ni är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar