16 februari 2013

Framme


Nu är jag i Afrika. Jag är varm, klibbig och oftast smutsig. Jag bajsar i hål, duschar med hink och delar rum med myror och ödlor. Men jag trivs verkligen.

Det är konstigt hur man kan känna sig så hemma på ett ställe man aldrig varit på förut. Jag kände mig som hemma så fort jag klev av planet. Och ännu mer när jag kom fram till Bussi Island. Helt magiskt. Jag har verkligen hamnat på rätt ställe för mig.

Hittills har jag bland annat:
Sett en dansshow om Ugandas historia med makalösa trumslagare
Lärt mig hur man säger ”Hej kompis” på Luganda
Åkt boda-boda (motorcykel) på en kolsvart ö
Sett helt enastående vackra vyer
Tagit ut en halv miljon i femtiotusensedlar
Blivit jagad av en get
Ätit mat tills jag blivit mätt och skrattat så jag nästan gråtit
Åkt bil på skumpiga, smala vägar och breda motorvägar
Blivit röd av sand
Stått på Ekvatorlinjen

Jag har det himla bra.



2 kommentarer:

  1. Gött att ta ut en halv miljon! Händer ju ganska sällan hemma i Sverige

    SvaraRadera
  2. fint att kunna följa dig på bloggen. fortsätt att skriva. lycka till. :)

    SvaraRadera