18 februari 2013

Bussi


Att komma ut till Bussi var som att komma ut till en oas. All grönska är helt magiskt! Jag är så lycklig att Gud satte mig på det här stället med alla dessa träd, jag fullkomligt älskar det.

För att ta sig ut till den här ön måste man åka i en liten träbåt. Kommer man från Entebbe, vilket vi gjorde första gången, tar det cirka 40 minuter att komma till hamnen. 40 minuter av strålande solsken, vacker utsikt, trevligt sällskap och hemtrevligt guppande och kluckande. Fantastiskt.

Första gången jag åkte genom ön kunde jag inte låta bli att le. Det är så sjukligt fint! Jag har tyvärr inga ord för att riktigt kunna beskriva, så du får antingen kolla lite på bilderna, eller komma hit själv någon gång. Helt klart värt det.

Skolan är jättefin, all personal jättetrevlig och allt känns helt fantastiskt bra. Jag älskar ö-livet.





1 kommentar: