27 mars 2013

Födelsedag

Jag har haft en helt fantastisk födelsedag med ordentligt firande här på ön. Varm choklad och pannkakor till frukost, trädplantering, kalas och massa fina gratulationer på facebook. Ni är fantastiska mina vänner!

För att plantera ett träd måste man först gräva ett hål
med en läskig hacka. 


Och sedan plantera trädplantan. Vi sa att vi kommer 
tillbaka om tio år och ser hur stort det hunnit bli.

På kvällen bjöd vi på färgglatt svenskt fika, och jag 
blev sannerligen ordentligt firad av alla lärare.

 Vi fikade, en lärare matade mig med kladdkaka, en bar
mig och några berättade sina roligaste historier för mig.

De tvingade mig att springa ett varv runt skolan, och slängde
massa vatten på mig under min springtur.

De sjöng för mig.

De dansade för mig.

 Och kvällen avslutades med fina tal
där de återigen välkomnade mig till ön
och sa hur mycket de tyckte om mig, och 
sedan bad vi tillsammans.

Fantastiskt fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar