20 januari 2013

Tacksamhet

Jag är så glad. Och tacksam. Och sprudlande lycklig! Tänk vilket liv jag har. Vilken fantastiskt ofattbart god Gud jag har, som är så vansinnigt snäll mot mig. Som inte vill annat än att välsigna mig, göra mig glad. 

För en stund sedan började jag läsa några av de bloggar jag haft under åren, och jag bara fylldes av en sådan oerhörd tacksamhet. Tänk vad många fantastiska saker jag fått vara med om, vad glad jag fått vara, så galet många fantastiska människor jag fått lära känna. Så mycket kärlek bara vällde över mig, kom tillbaks till mig, när jag läste de ord jag skrivit för så många dagar, veckor, månader sedan. Vilken mäktig Gud vi har.

Nu i dagarna är det många avsked som väntar. Det är jobbigt, men jag är tacksam för dem. För alla dessa avsked visar bara på hur många vänner jag har, hur mycket kärlek jag får av dem. Och att dessutom tänka på alla nya vänner jag kan komma att få under denna vår, under resten av mitt liv för den delen, gör mig svindlande glad.


Snart åker jag. Åh. Jag är glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar