20 maj 2013

Tillbaka

Efter mer än tre veckor är vi nu tillbaka på Bussi, och vårt internet fungerar fortfarande, trodde det skulle ta slut för länge sedan. Vi har hunnit med fantastiskt mycket under dessa veckor, det känns som en evighet sedan vi lämnade ön.

Vi har bland annat:
  • Varit i Rwanda
  • Hälsat på ett projekt i Mbarara
  • Jag har mjölkat en ko
  • Bakat fem-minuters kola (lycka!)
  • Gått på en introduction (Ugandisk förlovningsfest)
  • Legat vid en pool
  • Åkt upp till norra Uganda
  • Varit på Erikshjälpens huvudkontor (där jag fick en hälsning från Fredrik Olsson, se där ja!)
  • Legat många fler timmar vid en pool
  • Varit på ett tryckeri
  • Köpt tyger och besökt en skräddare
  • Sprungit runt och shoppat second hand 
  • Hälsat på hemma hos vår handledare
Och mycket mycket mer. Varenda liten sak har sin egen historia, vill ni veta mer får ni fråga när vi ses. För nu är jag snart hemma. Om exakt två veckor sitter jag hemma på min balkong just nu och frossar i jordgubbar. Fyra månader känns alldeles lagom länge att vara borta, jag ser fram emot att komma hem, men vill ändå inte åka härifrån. Men det är väl kanske så det borde kännas.


Så här såg jag ut min allra första dag i Uganda

Och så här ser jag ut idag. Färgen har ändrats i alla fall, även 
fast min finne i pannan får mig att se ut som en indier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar